7.08.2013

Mercedes a sprawa polska.

Witajcie,
krótko chciałam Wam opowiedzieć o książce "Mercedes a sprawa Polska" i tym samym zachęcić do jej nabycia. Pierwszym ważnym powodem do jej zakupu jest duma z powodu zdobycia. W księgarniach- nie do kupienia, czasami pojawiają się na aukcjach Allegro ale w cenach nie najniższych, więc zdobycie jej po cenie siedmiu litrów benzyny jest nie małym powodem do radości:)
Jeśli ktoś kocha historię i Mercedesy, wprost zakocha się w tej książce. Zawiera wiele tekstów i ilustracji z trudno dostępnych źródeł. Cały album opisuje markę Mercedes od samych początków kiedy to genialny Carl Friederich Benz skonstruował swój pierwszy trzykołowy samochód napędzany silnikiem o mocy 3KM, pokazując cały postęp technologiczny. Następnie Tarczyński i Szczerbicki pokazuje nam jak ważną role pełniły Mercedesy ( nie tylko osobowe) w czasie Zaborów, w czasach III Rzeczpospolitej, podczas II Wojny światowej, w czasach komunizmu oraz jak są odbierane w obecnym czasie.
Zaintrygowało mnie podejście do marki Mercedes w czasie PRLu.  Były one głównym wyznacznikiem luksusu i prestiżu społecznego. Poruszając się po Polskich drogach był niejako kontrastem dla otoczenia, zwłaszcza ówczesnej Polskiej i zagranicznej motoryzacji.
Mam nadzieję, że dzięki tej relacji ta książka znajdzie parę nowych nabywców.

Wybaczcie mi mój mętny wzrok, MB tak na mnie działają;)


W imieniu całego Klubu miłośników marki Mercedes- Benz Nasza E Klasa, chciałam Wam zaprezentować relację z ostatniego spotkania cyklicznego. Sami przyznacie- reżyser stanął na wysokości zadania:) Wybaczcie, z powodów problemów technicznych, zamieszczam tylko link:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lHNpU5_Q1OM

Będąc jeszcze w tematyce "zlotowej" chciałam wspomnieć również o zlocie jaki będzie miał miejsce w Żywcu 17 sierpnia 2013. Wraz z kolumną motocyklistów nasz Klub godnie zaprezentuje markę Mercedes na ulicach Żywca. Myślę, że tego dnia, o 13 warto będzie się znaleźć na rynku:)



 Prezesi również zapraszają:)

Pozdrawiam i być może do zobaczenia:)
Izabela Mercedesewicz


1 komentarz:

  1. Miło wspominać wspólne chwile patrząc jak majestatycznie suną się W126 jedna po drugiej...
    Dziękuję Iza za przypomnienie i zaproszenie na 17 sierpnia do Żywca kiedy to pojedziemy wspólnie w Paradzie prezentując nasze MB, bądźcie tam z nami.
    A puki co również zachęcam do lektury unikatowej już książki.

    OdpowiedzUsuń